Dolaskom ljeta nezaobilazna tema i sadržaj naših aktivnosti bilo je more; tko je nekad bio na moru, tko će tamo ići...Uz bojanje temperama i tehniku kolaža uredili smo naš pano u hodniku u skladu s temom. Djeca su nabrajala koje se sve životinje nalaze u morskim dubinama.
Da bi dočarali plivanje ribica u vodi, ogradili smo dio sobe i razvili simboličku igru plivanja riba u moru.
Tema je upotpunjena i usvajanjem brojalice "En , den, dore, duboko je more".
Odgojiteljica Katica
Promatrajući s vrtićke terase rodu na livadi, razgovaramo o njezinom izgledu. ( kakve ima noge, kakav joj je kljun, kako se kreće, kakva su joj krila.) Djeca stvaraju spoznaju o suprotnostima dugačko - kratko, visoko - nisko, veliko - malo ) Budući da smo vidjeli rodu kako hoda, kroz motoričku aktivnost "Hodamo poput rode, skačemo kao žaba" kod djece razvijamo spretnost pri kretanju, pokretljivost, koordinaciju i ravnotežu te veselo i vedro raspoloženje. Iz recitacije " Žabe" te slikovnice "Vesele žabe" saznajemo kako žabe žive u bari i da rode vole tražiti žabe. Korištenjem kartonskih rola, boje, raznobojnih papira, vreća za smeće, likovno smo se izrazili te izradili baru s njezinim stanovnicima.
Odgojiteljica Jasna
Za provođenje eksperimenta potrebni su materijali:
- flomasteri
- papir
- olovka
- škare
- veća posuda s vodom
Tijek aktivnosti:
Na papiru nacrtajte nekoliko cvjetova različitih oblika i veličina . Cvjetove obojite flomasterima. Prilikom bojanja cvjetova dozvolite djetetu da se prepusti mašti, da se poigra bojama. Izrežite cvijet i savinite latice prema sredini cvijeta. Presavijanje latica ne smije biti prejako, ali opet dovoljno da se zatvori cvijet. Slijedi najzanimljiviji dio Lagano spustite cvjetove u posudu s vodom. Promatrajte što se događa. Ako se cvjetovi otvore, eksperiment je uspio.
Odgojiteljica Jasna
Sastavni dio dječjeg svijeta čine i dječje igračke koje proizvode zvukove, a to su zvečke i zvučne igračke.
Izrada takvih igračaka daje mnogobrojne mogućnosti za izražavanjem vlastite kreativnosti.
Posebnu pozornost prilikom izrade zvečki treba obratiti na sljedeće:
- igračke ne smiju imati oštre rubove
- moraju biti čvrste kako dijete ne bi moglo odvojiti dijelove
- potrebno je koristiti materijale koji nisu toksični
- dijelovi koji se spajaju ljepljenjem trebaju biti presvučeni tkaninom ili nekim drugim neštetnim materijalom
Uz poznate i omiljene dječje pjesme ili brojalice korištenje zvečki prilikom njihovog izvođenja doprinositi će u djetetu stvaranje osjećaja za pravilnim ritmičkim izražavanjem.
Igre za ovladavanjem ritmičkog izražavanja možemo provoditi pljeskanjem i izgovaranjem pjesme zajedno s djetetovim rukama u svojima, npr. : I / DE / MA / CA / O / KO / TE / BE /
pljes pljes pljes pljes pljes pljes pljes pljes
Možemo prstima lupkati po nekoj podlozi, nogama o pod, njihati rukama lijevo-desno i slično te ritmički pravilno izgovarati tekst.
Uz razna pomagala igre su još zabavnije. Zajedno s djetetom izrađujemo zvečke pri čemu osiguravamo materijale i provodimo postupke prilagođene djetetovoj dobi.
Ideje za zvučne igračke: BUBANJ - kuhače, limena kutija ili plastični koš
ŠARENE ZVEČKE - posudice od kreme, boce od mlijeka, prozirne
plastične boce i kutije,čepovi, istrošeni flomasteri, ukrasne folije.
Odgojiteljica Katica
Potrebni materijal za izradu igre:
- bijeli papir
- flomasteri
- gumbi
Na bijelim papirima potrebno je flomasterom nacrtati različite motive. Motivi mogu biti ravne linije, zakrivljene linije ili geometrijski oblici. Dijete izabire i uzima papir sa željenim motivom. Igru možemo provoditi tako da dijete prati iscrtane linije guranjem gumba pomoću prsta. Drugi način provođenja igre sastoji se u tome da dijete niže gumbe po iscrtanom motivu. Gumbi mogu biti veći, manji u bojama. Osim gumba u ovoj se igri mogu koristiti još i kamenčići, razne perle, sjemenke.
Odgojiteljica Jasna