kosti 4U utorak 15. travnja u odgojno-obrazovnoj skupini „Dupini“ zajedno sa zdravstvenom voditeljicom učili smo o kostima u ljudskom tijelu koje čine kostur. Krenuli smo od glave koja se sastoji od 22 spojene kosti koje čine lubanju. Niže smo se spustili prema vratu i došli do ključne kosti koja povezuje ruke. Na ruci smo naučili kosti koje nalaze iznad i ispod lakta te da šaka ima 27 kosti. 33 kralješka čine kralježnicu koja je stup tijela i drži glavu koju povezuje sa nogama. Djeca su brojala rebra te zaključila da imamo 12 pari rebara i da se između rebara nalazi prsna kost. Zdjelica povezuje kosti obje noge. Noga ima najveću kost, a to je bedrena kost koja je koljenom spojena sa lisnom i goljeničnom kosti te stopalom koje ima 26 kosti. Također su djeca naučila da je najmanja kost u uhu i da odrasli čovjek ima 206 kosti. Povezali smo gradivo sa ranije naučenim organima te da lubanja štiti mozak od ozljeda i da se unutar rebara nalaze pluća i srce.

 

Slika3Povodom uskršnjih blagdana želja nam je bila izraditi velika uskrsna jaja. Uspjeli smo tehnikom kaširanja. Upotrijebiti smo brašno i vodu da dobijemo ljepilo. Novinski papir smo ljepili na balon. Aktivnost je djeci bila jako zanimljiva. Neobično im je bilo raditi rukama. Bili su vrlo pažljivi pazili su da ne uprljaju sebe ili odjeću. Nakon nekoliko dana sušena slijedio je najzanimljiviji dio bojanja i ukrašavanje. Jedno nam je jaje pukla. Iskoristili smo ga za jaje iz kojeg izlazi pile. U sobi smo sami smišljali priče u kojima su glavni likovi uskrsni motivi.

naslovnaDa bismo odabrali dobro, često moramo proći trnovitiji put tj. žrtvovati se, a djeci je taj način teže prihvatiti te im stoga moramo pomoći izgraditi sustav samokontrole. Kada dijete čini dobro tada bi trebalo osjećati ponos i zadovoljstvo, a kada čini loše trebalo bi osjećati stid i krivnju.

Za razvoj moralnog ponašanja potrebno je djeci osigurati ozračje u kojemu će biti raspodjele dužnosti, pravednosti, pozitivnih uzora, primjera ispravnog i poštenog ponašanja. Odrasli su primjer djeci, a ona oponašaju obrasce ispravnih, ali i neispravnih viđenih ponašanja.

Poštovanje socijalnih pravila ( pravila koja postave roditelji, pristojnost..)

Postizanje samokontrole ( biti promišljeno, strpljivo, hrabro, marljivo dijete, a ne hvalisavo, oholo, lakomo...stjecati sposobnost vladanja sobom)

Prosocijalno ponašanje ( nesebičnost, darežljivost, pomaganje u nevolji, prihvaćanje drugih, prijaznost, zahvalnost, toleriranje razlika među ljudima, zajedništvo)

Poštovanje moralnih pravila ( ne lagati, ne krasti, ne varati )

Altruizam ( spremnost pružiti pomoć drugome iz vlastitih pobuda, a ne samo na tuđi zahtjev-pružanje veselja, davanje utjehe, razumijevanja, opraštanje, žrtvovanje za drugoga)

Razvoj prosocijalnog ponašanja najbolje se postiže objašnjavanjem i razgovorom, prikazivanjem i isticanjem bolnih posljedica za druge kada se prema njima ružno ponaša. Poticati dijete da se uživi u situaciju drugoga, a kada učini nešto dobro nagraditi ga pohvalom i objasniti da je lijepo postupilo i time razveselilo nekoga.

U svrhu razvoja moralnog odgoja poslužila nam je napravljena "Kuća dobrih djela" koju su djeca izradila te u nju upisujemo sve dječje dobre postupke i ponašanja kako prema drugima tako i u odnosu prema sebi. 

Odgojiteljice Katica i Mateja

SUNP0065Djeca vrtićke skupine Dupini izradili su kartonski model kuće s najvažnijim prostorijama. U izradi kuće djeca su izražavala svoju kreativnost. Naučili smo koje se prostorije sve nalaze u kući te za što se određena prostorija koristi. Ovo je bila odlična aktivnost za naučiti i vježbati prostorne odnose – gore, dolje, lijevo, desno, ispod, iznad, između. Djeca su uživala u izradi kuće te su pokazala veliku zainteresiranost za sudjelovanje u aktivnosti.

Odgojiteljica: Mateja i Katica 

DSC01700Naša zdravstvena djelatnica Božica djeci je približila organe u našem tijelu. Upoznali smo :pluća, tanko i debelo crijevo, jetru, bubrege ,mozak i jednjak, također smo razgovarali koju ulogu u našem tijelu oni imaju. Nakon razgovora djeci je sve demonstrirano na maketi. Svi su sami postavljali organe na mjesto u kojem se nalaze u našem tijelu pri tome objašnjavajući za što određeni organi služe.

Nakon organa aktivnost smo nastavili u smjeru osjetila ,te koji organ je zaslužan za određeno osjetilo. Djeca su pokazala zavidno znanje o ljudskom tijelu njegovim organima i osjetilima. 

Odgojiteljice: Katica i Mateja 

© 2016 Dječji vrtić Bubamara. Sva prava pridržana. Designed by Georg