Igra je djetetov prirodni način komunikacije, kojom dijete uči i postaje djelom svijeta oko sebe.
Značaj igre za dijete je višestruk i uključuje nekoliko dimenzija djetetova razvoja:
-fizički razvoj
-emocionalni razvoj
-socionalni razvoj
- razvoj pojedinih vještina ili sposobnosti
-intelektualni razvoj
Neraspoređeno, nenadzirano vrijeme za igru jedna je od najvrednijih obrazovnih mogućnosti koje dajemo našoj djeci. To je plodna zemlja;mjesto gdje djeca jačaju društvene veze, grade osjećajnu zrelost,razvijaju spoznajne vještine i osnažuju tjelesno zdravlje.
Odgojitelji Željka i Katica
Dan očeva u Hrvatskkoj se slavi 19. ožujka, na spomendan svetog Josipa.
U pučkoj predaji se Josipovo doživljava kao početak proljeća. Vremenske prilike to dozvoljavaju, i ljudi u to vrijeme počinju sa pripremom tla za obradu, a vinogradarima je Jožefovo orjentir za rezidbu vinograda.
"Otac nije sidro da nas sputava,
ni jedro da nas odnese negdje,
nego svjetionik koji obasjava more
kako bismo pronašli smi svoj put."
Sretan Dan očeva.
Oodgojiteljice: Željka i Katica
Bezuvjetno prihvaćanje djeteta onakvog kakvo jest te prepoznavanje, razumijevanje emocija i razgovor o njima su temelj djetetovog zdravog emocionalnog razvoja.
Dječje emocije su kratkotrajne, snažne, nestabilne. Kako dijete odrasta tako se i emocije sve više razlikuju.
Osjećaji se mogu izraziti riječima, tijelom, pjesmom, slikanjem, glumom...
Postoje jednostavne i složene emocije. Jednostavne su radost, tuga, strah, ljutnja, gađenje, iznenađenje.
Složene su krivnja, sram, ljubav, ljubomora i drugo.
Kroz igru "Kartice osjećaja" djeca riječima izražavaju kako se toga dana osjećaju i zašto su njihovi osjećaji takvi.
Odgojiteljice Katica i Željka
Međunarodni dan žena, zaposlio je djecu odgojne skupine "Jagodice", koja su vrijedno radila čestitke i učila pjesmicu za svoju mamu.
Draga moja mama,
Ti si moja sreća,
Ti si moja ljubav,
Svakog dana veća.
Draga moja mama,
Ti si moja ptica,
Ti si nježan pogled,
Ti si smiješak s lica.
Sve dok sunce sja
Voljet ću te ja.
"Jednostavne igre i svakodnevne aktivnosti mogu snažno utjecati na učenje matematike. Vještine koje dijete stječe kroz igru važne su jer utječu na kasniji akademski uspjeh i to ne samo u području matematike nego i u čitanju" -dr. Erici Zippert
Matematiku je moguće učiti kroz igru primjenom matematičkih koncepta u svakodnevnom životu.
Evo nekih primjera:
- igre prstima - jednostavne igre potiču razvojne vještine brojenja, broj elemenata u skupu, sposobnost uočavanja broja predmeta pred nama , kombiniranje i rasčlanjivanje.
- društvene igre - pomažu u prepoznavanju oblika i boja, te pospješuju koordinaciju oko-ruka kao i spretnost ruku -kućanski poslovi-npr. sakupljanje točnog broja igračaka, sortiranje po boji i veličini, pospremanje odjeće.
- igranje s kockama ili slaganje puzzli- način su na koja djeca uče pratiti upute, određivati smještaj određenog predmeta prema obliku, te procijeniti prostorne dimenzije.
- razvrstavanje po bojama korisno je za razvijanje logike kod djece.
Odgojitelji: Željka i Katica